Vraag je je ooit af hoe cruiselijnen de onverzadigbare vraag naar grotere en betere schepen kunnen bijhouden?

Het blijkt dat ze een truc in petto hebben die bijna net zo indrukwekkend is als het helemaal opnieuw bouwen van een nieuw schip.

Laten we een duik nemen in de fascinerende wereld van de ‘jumboisering’ van cruiseschepen.

ONTVANG VEILIGHEIDSWAARSCHUWINGEN, DESKUNDIGE TIPS – MELD U AAN VOOR KURT’S NIEUWSBRIEF – HET CYBERGUY-RAPPORT HIER

cruiseschip 1

Een cruiseschip in tweeën gedeeld (Windstar-cruises)

De cruiseboom: meer passagiers, grotere schepen

Cruisevakanties zijn de afgelopen decennia enorm in populariteit gestegen. In 1990 maakten ongeveer 3,7 miljoen mensen een cruise, maar als we vooruitspoelen naar 2024, kijken we naar een maar liefst 30 miljoen cruisegangers. Dat zijn veel buffetlijnen.

Om aan deze stijgende vraag te kunnen voldoen, hebben cruisemaatschappijen enorme schepen gebouwd, zoals de Icon of the Seas van Royal Caribbean. Deze drijvende stad kan bijna 10.000 mensen vervoeren en beschikt over voorzieningen als een waterpark, zeven zwembaden en meer 20 decks entertainment. Aan deze megaschepen hangt echter een flink prijskaartje van 2 miljard dollar en het duurt jaren om ze te bouwen.

cruiseschip 2

Cruiseschip in tweeën gedeeld (Windstar-cruises)

BESTE REISUITRUSTING VOOR 2024

Jumboisering: de snelle en (relatief) goedkope oplossing

Dat is waar ‘jumboisering’ een chirurgische procedure voor schepen bijna zo wild als het klinkt, komt binnen. Voor ongeveer $ 80 miljoen en slechts een paar maanden buiten dienst kunnen cruisemaatschappijen een bestaand schip letterlijk in tweeën snijden, een nieuw middengedeelte toevoegen en het allemaal weer aan elkaar lassen. Het resultaat is een groter schip met meer hutten, meer voorzieningen en meer winstpotentieel – allemaal zonder het gedoe van het bouwen van een geheel nieuw schip of het trainen van een geheel nieuwe bemanning.

KLIK HIER VOOR MEER ONS NIEUWS

cruiseschip 3

HOE U UW ONLINE PRIVACY EN VEILIGHEID BESCHERMT TIJDENS UW VOLGENDE CRUISEVAKANTIE

Hoe een cruiseschip uit te rekken

Het proces begint met ingenieurs die elk detail van de nieuwe sectie minutieus plannen om ervoor te zorgen dat alle systemen perfect op elkaar aansluiten. Het nieuwe gedeelte wordt separaat opgebouwd, vaak compleet met interieurinrichting. Eenmaal klaar, wordt het bestaande schip op speciale hefvijzels geplaatst die bekend staan ​​als ‘slipschoenen’. Werknemers sneden het schip vervolgens schoon doormidden met behulp van lasers voor precisie.

Daarna worden de twee helften gescheiden om ruimte te maken voor het nieuwe gedeelte, dat op zijn plaats wordt geschoven. Bekwame lassers verbinden de secties met millimeterprecisie en zorgen ervoor dat alles perfect past. Daarna worden duizenden kabels, leidingen en leidingen opnieuw aangesloten om de functionaliteit te herstellen. Ten slotte wordt elk systeem grondig getest voordat het schip weer in de vaart komt.

HOE UW PRIVÉGEGEVENS VAN HET INTERNET VERWIJDERT

cruiseschip 4

Een cruiseschip in tweeën gedeeld (fincantieri)

HOE JE VERBONDEN KUNT BLIJVEN, WAAR JE TER WERELD OOK REIST

De uitbetaling: waarom cruisemaatschappijen dol zijn op jumboisering

Dit proces is niet alleen een cool technisch hoogstandje. Het is ook een financiële goudmijn voor cruise-exploitanten. Met de extra hutten die tijdens de jumboisering worden toegevoegd, kan de hele operatie binnen een paar jaar worden bekostigd. Bovendien biedt het de mogelijkheid om andere functies, zoals zwembaden en motoren, te upgraden of zelfs geheel nieuwe attracties toe te voegen.

KRIJG FOX BUSINESS ONDERWEG DOOR HIER TE KLIKKEN

cruiseschip 5

Een cruiseschip in tweeën gedeeld (Zilveren Zee)

DE VERBORGEN KOSTEN VAN GRATIS APPS: UW PERSOONLIJKE GEGEVENS

De belangrijkste inzichten van Kurt

Naarmate de vraag naar cruises blijft groeien, zullen we waarschijnlijk zien dat steeds meer schepen de jumboiseringsbehandeling krijgen. Deze trend getuigt van menselijk vernuft. We kunnen zoiets groots en complex als een cruiseschip nemen en het in wezen ‘uitrekken’ als een stuk toffee. Deze ‘uitgebreide’ schepen bewijzen dat de meest indrukwekkende innovaties soms niet gaan over het bouwen van iets nieuws, maar over het opnieuw bedenken van wat we al hebben. Neem dus de volgende keer dat u op een cruise gaat even de tijd om de technische innovatie onder uw voeten te waarderen. Mogelijk verbergt het een geheim middengedeelte.

Wat vindt u van de milieueffecten van jumboisering in de cruise-industrie, en denkt u dat de voordelen van het uitbreiden van bestaande schepen opwegen tegen de potentiële ecologische kosten? Laat het ons weten door ons te schrijven op Cyberguy.com/Contact

KLIK HIER OM DE FOX NEWS-APP TE DOWNLOADEN

Voor meer van mijn technische tips en beveiligingswaarschuwingen kunt u zich abonneren op mijn gratis CyberGuy Report-nieuwsbrief door naar te gaan Cyberguy.com/Nieuwsbrief

Stel Kurt een vraag of laat ons weten welke verhalen je graag door ons wilt laten behandelen

Volg Kurt op zijn sociale kanalen

Antwoorden op de meest gestelde CyberGuy-vragen:

Nieuw van Kurt:

Copyright 2024 CyberGuy.com. Alle rechten voorbehouden.